Įgyvendinimo periodas: 2024 m. birželio mėn. – 2025 m. gegužės mėn.
Finansavimo šaltinis: Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis, įgyvendinate Atviros Lietuvos fondo programos „Verta!“ projektą.
Projekto tikslas: Suteikti autistiškiems jaunuoliams savarankiškumo, socialinių ir saviraiškos įgūdžių per ilgalaikės savanorystės programą, taip pat skleisti kokybišką informaciją apie autizmą, siekiant padėti keisti visuomenės požiūrį į autistiškų vaikų ir jaunimo mokymosi ypatumus.
Problema: Autistiški jaunuoliai susiduria su reikšmingais socializacijos iššūkiais dėl socialinės sąveikos sunkumų, socialinių normų supratimo stokos ir ribotų bendravimo įgūdžių. Visuomenėje vyrauja žinių trūkumas apie Autizmo spektro sutrikimą, kuris gali lemti klaidingus stereotipus ir trukdyti tinkamai atliepti individualius autistiškų žmonių poreikius. Panevėžio „Lietaus vaikai“ organizacija siekia užpildyti šią spragą, didindama informuotumą apie autizmo problemas ir teikdama paramą autistiškiems jaunuoliams.
Veiklos:
- BBBS programos adaptacija: Big Brother Big Sister modelio pagrindu autistiškiems jaunuoliams Panevėžyje bus organizuojama savanorystės programa, skirta lavinti jų bendravimo ir savarankiškumo įgūdžius.
- Komunikacijos kampanija: Informacijos apie autizmą ir jo keliamus iššūkius sklaida Panevėžio apskrityje, pasitelkiant įvairius kanalus ir edukacines priemones.
- Edukacinė programa: Rengiama mokymo programa, skatinanti supratimą apie neuroįvairovę ir žmogaus teises, skirta plačiajai visuomenei bei specialistams.
Geografinė aprėptis: Projektas įgyvendinamas Panevėžio mieste ir apskrityje.
Rezultatai:
- 8 autistiškų vaikai ir jaunuoliai/ės dalyvavo ilgalaikėje savanorystės programoje, kuri lavino jų bendravimo ir savarankiškumo įgūdžius.
- Suburta ir apmokyta 10 savanorių komanda. Savanoriai pasirengti draugauti su autistiškais jaunuoliais.
- ES vertybių mokymuose „Demokratinės vertybės praktikoje“. dalyvavo 31 asm.
- Komunikacijos kanalų žinomumo padidėjo 20 proc.
- Sukurta tinklalaidė apie autizmo temas. Išleisti 8 epizodai (1 epizodas per mėnesį), taip pat pradėta partnerystė su radijo stotimi „Pulsas“.
- Svetainėje įdiegtas informacijos turinio kokybės vertinimo įrankis, atliekama duomenų analizė kas ketvirtį.
- Vidinės komunikacijos stiprinimas (1 naujienlaiškis per mėnesį).
- Sukurta ir pristatyta edukacinė programa apie neuroįvairovę ir žmogaus teises. Įgyvendinti 4 edukaciniai renginiai, kontaktiniu būdu pasiekta min. 55 asmenų auditorija.
- Projekto komunikacijos vizualinę atsakaitą galite rasti čia.
Projekto biudžetas: 29 970,00 EUR
